Min årsresumé av 2015


Inlägget postades 2015-12-30 klockan 21:10:40.
Som: Erica
Januari - Firade in det nya året i kära Överum med mina stjärnor Jenny och Stina bland andra.
Efter jullovet påbörjade jag min sista termin på Europaskolan och jag tänkte att nu jäklar måste jag satsa på skolan och betygen - och det gjorde jag verkligen. Jag skrev in mig på trafikskolan och var fast besluten att ta körkort innan jag fyllde 19. Förberedde inför Formexmässan för fullt och åkte hit och dit på olika möten, var förväntansfull, stressad och hade så mycket funderingar kring Ellens och min affärsidé. Sen åkte jag och några från klassen till London på studieresa! Det var den mest hektiska och konstiga resa jag varit med om tror jag, för min del blev det för mycket av allt. (Förutom sömn) Jag lärde mig iallafall otroligt mycket om staden, mig själv och andra. Vi kom hem på natten och efter bara några timmars sömn var det dags för Formexmässan i Stockholm där jag och Ellen ställde ut vår produkt i tre dagar. Eller vi gick mest runt och fascinerades av alla delikatesser, konst, mode och spännande produkter som fanns där samtidigt som vi pratade med mycket folk och försökte skapa kontakter. Det var inte så händelserikt att stå i montern så vi gjorde det bästa av situationen och letade upp våra intressenter istället.
Resten av månaden fokuserade vi på möten och att få till ett samarbete med ett stort svenskt smyckesföretag.
 
Februari - En månad fullt av festande. Och plugg. På repeat. Var inte så nöjd över tillvaron och ville bara bort eller önskade att det gick att spola tillbaka tiden. Var förvirrad och gjorde definitivt saker som säkert kändes rätt då, men som jag inte skulle gjort idag. Ellen och jag bestämde oss för att lägga våra företagsplaner på hyllan och satsa på skolan istället. 
 
Mars - Även denna månad bestod av plugg och fest. Gymmade och pluggade flitigt till körkortet. Kände mig disciplinerad och skärpte till mig lite grann. En ganska härlig månad om jag minns rätt! 
 
April - Bestod av både riktigt trevliga hemmakvällar och hemmafester. Varje gång jag åkte hem till byn och fick träffa mamma och mina vänner här eller spendera några timmar i stallet var jag superglad. Det var så skönt att få koppla av med det medan man höll på att plugga ihjäl sig. I slutet av månaden kunde man iallafall känna något slags hopp - snart skulle vi ta studenten! 
 
Maj - Att skriva klart de sista arbetena i skolan och plugga till körkortet tog upp all ledig tid. Såklart bestod även denna månad av en del festande, till och med mitt i veckan.. Studentveckan drog igång och alla planerade inför balen med mera. Tyvärr kände jag mig inte så insatt och försökte istället fokusera på att bli klar med det som var viktigt. Den 28 maj tog jag mitt körkort och klarade det på första försöket. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback