The Royal


Inlägget postades 2015-11-17 klockan 04:19:52.
Som: Hästar
The show must go on. And suddenly it's over. 
Den här helgen har faktiskt varit en utav dom bättre i mitt liv och jag är så tacksam över att jag fick vara med och uppleva allting, inte bara som åskådare utan och också få vara med bakom kulisserna och jobba som groom.
Har inte sett dagsljus på flera dagar och jag har sovit i en box. Med en stor percheron häst i boxen bredvid som gillade att sparka i väggen precis bredvid min tältsäng dessutom och vår hingst Kingfisher i den andra boxen bredvid. Det var så mycket ljud på nätterna också, folk som motionerade hästarna oavsett tid på dygnet eller gick för att duscha dom och fixa inför nästa dag. En stor fläkt precis utanför vår box, folk som gick förbi och pratade högt, gnägg, hovar som klampade på våningen ovanför och musik från några som festade lite längre bort vid sin "campingplats" och basen från någon av barerna utanför showringen. 
 
Nicky och jag sov alltså tillsammans på varsin tältsäng och steg upp runt 5 varje morgon för att fodra, mocka och longera. Två dagar hade vi nio ponnys och två dagar hade vi bara fem. En ganska stor kontrast att gå ut och tippa skottkärran utanför den stora byggnaden och höra trafikbruset och ha utsikt över CN Tower och höghus om man kollade åt ena hållet och en stor hög med spån och skit åt det andra hållet. Dagarna har varit lite olika, men oftast gick vi till ett café efter morgonsysslorna och tog med oss frukosten till läktaren och kollade på det som pågick i den stora showarenan - vilket oftast var någon hoppklass som jag verkligen njöt av att kolla på! Sedan gick vi omkring bland alla utställare och butiker eller hjälpte till med att få ponnysarna redo för sina klasser och tog hand om det som behövde göras vid vår plats. Har blivit många promenader fram och tillbaka i byggnaden minsann!
En kväll träffade vi tre ungdomar som vi drack några drinkar med och dom var väldigt bra på att underhålla, skrattade mig igenom hela kvällen! En annan kväll satt vi och njöt av varsin drink medan vi kollade på en grand prix klass, europeerna utklassade nordamerikanarna. irländaren conor swail vann någon klass och HM-bröderna hade också en väldigt lyckad helg. En kväll kom Alex förbi och vi gick omkring på området och jag fick också sitta upp på en ponny som inte hade blivit skolad på ett tag. Sista kvällen kom Nickys vän Ally förbi och vi hade en jätterolig kväll faktiskt, övertrötta, berusade på vin och jag (försökte) lära dom säga fula ord på svenska.. Tyvärr har vi känt oss för gamla för att gå ut och partaja, men jag hade en sån förbannat bra helg ändå. 

Kommentarer
Skrivet av: carinuus.blogg.se

Wihooo!! Låter verkligen uttröttande men hur kul som helst!! Kör på bara - lite lagom 😉😱

Svar: haha! gasen i botten!!:D
eriicus.blogg.se

Datum: 2015-11-22 Tid: 18:39:54
Bloggadress: http://carinuus.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

Wihooo!! Låter verkligen uttröttande men hur kul som helst!! Kör på bara - lite lagom 😉😱

Datum: 2015-12-09 Tid: 20:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback