7 veckor


Inlägget postades 2015-10-20 klockan 03:56:34.
Som: Erica
Måndag igen och nu har jag varit här i SJU hela veckor. Tiden går så otroligt fort. Jag är halvvägs igenom min resa och jag börjar känna mig hemma. Det gör mig livrädd. Det som jag hatälskar med livet är förändringar - man kan inte leva utan dom men det är så svårt att ta sig igenom i början. Att ta farväl av det gamla, rasera allt man har byggt upp och starta om från noll. Kind of. Jag kanske bara måste sluta se allt från ett dramatiskt perspektiv. Bara liksom acceptera att jag snart ska lämna det här stället (för alltid), lämna alla fina ponnys, den här fantastiska gården, tryggheten och inte minst människorna jag har lärt känna här. Livet är en stor gåta för mig, och kommer alltid att vara. 
 
Om jag ska beskriva mina dagar istället för att skriva om saker jag går och funderar på - hela förra veckan var toppen. Jag fick chansen att rida Hannah för första gången när jag skulle visa henne för kunder, dessvärre kom veterinären nästa dag och sa att hon måste ha fortsatt boxvila ett tag till pga hon har fortfarande en svullnad på det benet som opererades. Fick vara med och kolla när doktorn gjorde ultraljudsundersökning på benet vilket var ganska intressant. Snart kommer hon förhoppningsvis vara helt återställd vilket är bra för hon är helt klart min favorit av alla här. Precis min typ av häst. Och eftersom hon är till salu så önskar jag mig henne i julklapp. Min pappa tycker dock det är roligare att köpa hus än hästar. 
 
I lördags åkte jag och shoppade nya ridbyxor vilket var nödvändigt eftersom det är det enda jag använder om dagarna här så behöver en hel del! På eftermiddagen åkte "hela familjen" till Toronto och på vägen dit hämtade vi upp några vänner till Kirsten och Kilby. Vi åt tapas på en jättemysig restaurang downtown, sen gick vi vidare till en våning där Angelstone hade sin bankett. Alltså en tillställning med enbart hästfolk som gick omkring och minglade, drack champagne och tog emot rosetter. Kilby fick ta emot sportmanship of the year award. Good girl!! Kvällen blev faktiskt över förväntan, det var kul och trevligt! Älskar Toronto. Igår spenderade jag min lediga dag med Alex, det var också kul och trevligt. :-)   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback