The weekend


Inlägget postades 2015-10-26 klockan 03:51:49.
Som: Erica
Friday: red lite ponies på förmiddagen som vanligt. Hade en lugn och skön eftermiddag eftersom helgpersonalen tar hand om stallsysslorna fredagar-söndagar. Älskar helgerna!! Gjorde mig iordning inför kvällens bankett som hölls på Teen Ranch utanför Orangeville. Vi var en grupp från Beaverwood som åkte dit tillsammans så under kvällen satt jag bredvid två tjejer, Megan som är lite äldre än mig och Emmy som är några år yngre. Även den här banketten var jättetrevlig och väldigt bra anordnad!
Saturday: Det ösregnade hela dagen i princip och jag kände mig så trött. Efter min sovmorgon tog jag hand om Hannah, myste med henne och bara njöt av tystnaden i stallet. Älskar att stå och pyssla med hästen tills hen glänser och se hur dem njuter av att få uppmärksamhet. På vardagarna har jag inte ens tid att borsta så jag får passa på på helgen när jag får göra det jag känner för! Sen städade jag mitt rum, gick ut o krattade löv och tog en promenad med hundarna. Ibland blir jag så rastlös och får panik när jag inte har någon uppgift som måste göras så jag försöker oftast hitta något att sysselsätta mig med så dagen ska gå snabbt. På kvällen var jag ensam hemma så då satte jag mig dock i soffan och bara slappnade av framför en film. Ja, efter att ha kämpat i 20 minuter med att få igång dvd,n för att slutligen inse att filmen var i svartvitt plus utan svenska subtitles såklart och i just denna film pratar den ena med en bred cowboy-accent dessutom. Men Brokeback mountain är ändå en av mina favoritfilmer så.
Sunday: Idag pratade jag äntligen med Stina efter vad som har känts som en evighet..
Efter lunch gav vi oss iväg på en uteritt, första gången sedan jag kom hit! Mötte även upp två vänner till dom på turen som pågick i nästan 2 timmar. Fin och solig höstdag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback