8


Inlägget postades 2015-09-09 klockan 02:41:59.
Som: Erica
På förmiddagen red jag Wink, Phoenix och Minstral (som vanligt). De är väl mina nu för ett tag antar jag. Känns mycket bra. Jag har bara varit här i en vecka men börjar redan komma in i rutiner, är det inte galet hur fort man kan anpassa sig? Varje dag lär jag mig dock något nytt som tillexempel: att leda 5 ponnys samtidigt, lyckas öppna grinden och släppa ut dom i sin hage utan att orsaka trubbel; Att det är jätteskönt att arbeta utan smink, för svetten bara rinner ändå, eller så ser man ändå brun ut för att man blir så skitig. Och att det på riktigt finns människor som jobbar med att kommunicera med hästar, katter och GETINGAR. Det kallas för communicator och jag träffade en sån idag.
 
Så idag började Kilby skolan igen och det var ovanligt lugnt på gården. Nu när hon inte kan hjälpa till i stallen hela dagarna måste jag hitta någon som kan ersätta henne. Alltså en tjej som kan komma hit inom kort och som är tillräckligt liten för att kunna rida B-ponnys. Inte den lättaste uppgiften. En tjej från Kanada vore väl smidigast men enligt Kirsten är det enklare att hitta någon från Europa. Kanadensarna är inte intresserade av detta eller vill ha bra betalt påstår hon. Well, wish me good luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback