Day 4


Inlägget postades 2015-09-04 klockan 04:23:05.
Som: Hästar
Idag har jag och mina sårade hälar haft en bra dag! Den började som vanligt klockan sju med att jag kom ner till köket och där stod Kirsten och fixade frukost. Pannkakor med nutella. Hittills har hon även fodrat mig med croissanter och frågat om jag inte vill ha en morgon-muffins också. Perhaps not. Nordamerikaner anser att allt som inte är snabbmat är hälsosamt, typ. Nåväl hon lagar iallafall väldigt god mat!
 
Efter att jag blivit omplåstrad traskade jag ut till det ena stallet och gjorde morgonrutinerna där. Efter det kom Kilby och hennes kompis Maddie och vi gick och hämtade hästarna i den jättestora sommarhagen. Vi tog ut varsin häst till utebanan där Kirsten hjälpte oss med hindrena och så. Det var första gången jag hoppade på vääldigt länge, dock inga stora hopp och hästarna är okomplicerade och lydiga. Men det var såå kul att få hoppa igen! Jag började med Phoenix och hoppade sen Minstral, hennes framåtbjudning var lite bättre så hon var jag mest nöjd med. Efter de två red jag Wink på utebanan, en väldigt trevlig 4-åring.
 
Efter lunch fyllde jag upp vatten i paddockarna och tog in hingstarna. Sen hade jag lite tid över så jag började plocka med blommorna vilket Kirsten blev väldigt glad för haha. De frågade om jag var trädgårdsmästare och så vidare men jag bara "ööh nejnej jag bara.. gillar blommor och så". Som sagt, det finns alltid något att göra! 
Idag har jag även pratat med stina!!! Precis innan jag skulle flyga iväg ringde hon och då sa jag att hon skulle såklart bli den första jag ringde till när jag kom hit. Så blev det! Ett känslosamt samtal pågrund av att vi aldrig har varit så här långt ifrån varann plus att saker har hänt. Plötsligt var klockan halv fem så jag sprang ut till Julie och hjälpte henne med eftermiddagssysslorna i det andra stallet. Det kom världens åskoväder eftersom det har varit så varmt den senaste veckan. Nåväl, ikväll kom Kirsten och Kilby hem med choklad till mig, vi åt middag och sen fick jag hjälpa Kilby med att peka ut vilka pennskrin, lunchväskor med mera jag tyckte hon skulle ha med sig till skolstarten nästa vecka. Hon gillar inte skolan alls säger hon men allt ska vara organiserat ändå!
Åh, justdet. Det finns en jättestor fux här och ägaren är ung, kör en jättesnygg bmw, har ett jättefint leende. Men när jag sa till kirsten att han ser bra ut skrattade hon och sa "he is so gay though!!" Typiskt mig att för en gångs skull träffa en trevlig kille som visar sig vara gay och typiskt mig att bli för privat i min blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback