Livet på landet


Inlägget postades 2016-02-13 klockan 00:03:48.
Som: Hästar
Fredag kväll, här sitter jag i ridkläder lite småstressad för jag snart ska åka iväg och spendera kvällen med min man. (Det är inte jag som har myntat det uttrycket.) Vi får se vart kvällen tar oss, förhoppningsvis ska vi inte stanna ute för länge då det ska bli -26. Igår och idag har jag hoppat upp i sadeln igen vilket har varit jättekul såklart! Har även börjat träna några 2-åringar som ska ridas in nu under våren. Ponnys har kommit och åkt, tyvärr är en av mina favoriter såld. Hannah. Har träffat min härliga vän Nicky igen! Och blev väldigt smickrad när en av ridskoletjejernas mamma blev jätteglad av att se mig igen!! Hon kände inte igen mig först men när hon insåg att det var jag blev hennes reaktion lite annorlunda! Lite komiskt. Jag upplever faktiskt kanadensare som lite mer öppna än svenskar, dom tar sig alltid tid för en liten "chit-chat", frågar hundra frågor och är trevliga, artiga och humoristiska. Dom har äntligen tagit reda på vem som är far till Wink och det är ingen mindre än Cardento! Hingsten som tog hem OS-medaljer med Peter Eriksson och ingick i det svenska landslaget för några år sen. Nu rids en av hans många avkommor alltså av Kilby. (och mig) Här kan ni läsa mer om Cardento - http://aavang.com/cardento.htm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback