The charioteer


Inlägget postades 2016-02-24 klockan 04:00:23.
Som: Erica
Tisdag igen och det betyder att jag har varit här i prick 2 veckor! Har kommit in i rutinerna bra vilket gör att dagarna bara flyger förbi. Vilket känns ganska skönt. Vill ha vår och värme nu! Mars månad kommer bli helt otroligt bra har jag en känsla av. Dels för att mina kära vän Ellinor kommer hit redan nu på söndag!! Hennes längtan efter mig blev för stark, hon kunde inte leva i ett långdistansförhållande. Så hon valde att packa sin väska och fly hit till mig. Mycket bra beslut, nu kommer sysslorna gå dubbelt så fort också och vi får förhoppningsvis mer tid över till andra roliga påhitt. Vi har ett besök till Toronto inplanerat. Plus att vi under 10 dagar kommer få ansvara för gården själva när de andra far ner till Florida. 
 
Idag har jag fortsatt jobba med ungponnyerna, de sköter sig ganska väl. Sen fick jag en körlektion med Seneca igen och idag kändes det verkligen helt annorlunda. Jag satt där och bara tänkte wow, det här går ju riktigt bra! Jag kände hur hästen var avslappnad redan från start och lyssnade till minsta lilla hjälp jag gav, med hjälp av rösten, händerna, blicken. Fick till de lite mer avancerade svängarna, fick henne i en fin form och rytm och var inte orolig en enda gång för att råka nudda väggen. Upplevde verkligen tjusningen med körningen. Grejen med ridningen är att man vill hitta den känslan man får när hästen gör exakt det du ber om och man känner sig som ett tillsammans med hästen. Trodde inte det skulle hända, men ungefär den känslan fick jag när jag körde idag.
Eftermiddagen fortsatte med att rida dressyrpass på tre stycken, vilket också kändes bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback