What would you do


Inlägget postades 2016-02-19 klockan 03:51:44.
Som: Erica
...if I robbed a bank? "I'd take the money and run away with you."
Dagarna bara flyter på. Man går upp på morgonen, sen är det helt plötsligt kväll och man bara jaha, vad hände?
Igår fick jag köra en travare!! Kände mig som en riktig kusk. Det var kul och lite svårt, man får inte tappa fokus. Då kan det hända att man kör in i ett hinderstöd, i väggen eller till och med går omkull om det går för fort. Men det gick bra! Jag blev ju coachad av ett proffs. Körning var den gren som hon fastnade för och hon tog sig till slut till VM. Nu vill hon att jag ska bli en bra kusk också! Men jag föredrar att be on top... Det går inte att förneka att det är väldigt classy dock.
Efter det hoppade jag Minstral. På lördag ska jag delta i min första lokala "schooling show", bara en liten klass för att få en bra känsla inför framtiden. Hade hoppats på att kanske få tävla lite i sommar men att det redan är dags ser jag enbart som positivt! 
På kvällen tog jag och Alex en sväng till vårt nya favorithak - Tim Horton's i Erin. Erin är samhället jag bor närmast, ca 1 mil ifrån gården, och det består av en gata ungefär. Där satt vi och drack te o hade det bra. Sen åkte vi och hälsade på Jack. 
Idag var det Kirstens födelsedag!! Lillsyrran och jag överraskade henne på morgonen med frukost och presenter och ikväll fixade vi middagen och bakade en riktigt misslyckad tårta. Men hon verkade ganska nöjd ändå.
Idag har varit en lite känslosam dag. Ibland blir det så påtagligt att jag är så långt hemifrån. Jag älskar mitt liv här, mitt jobb, min pojkvän och min andra-familj. Hemma finns min riktiga familj, mina vänner och den villkorslösa kärleken. Hur ska man kunna välja mellan det? Men jag är inte heller här av en slump eller bara för att det är kul. Det är ett val jag har gjort av flera anledningar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback