9


Inlägget postades 2016-03-10 klockan 04:17:21.
Som: Hästar
Denna onsdag startade med att vi gick ut till stallet för att göra morgonsysslorna som vanligt. Sen red vi ut på en härlig uteritt längs vägen i det sköna vädret. Vi träffade även på en trevlig dam längs vägen som hade sällskap med oss en bit, på hennes häst. Efter ett tag sa hon att vi var välkomna hem till hennes gård någon kväll och att det kunde vara ett bra sätt för oss att lära känna lite folk här. Så himla härlig och spontan!! Senare visade det sig att hon känner Kirsten och att jag faktiskt har varit hemma hos henne en gång tidigare, samma kväll som vi åkte för att kolla på the tractor parade. Jag är helt värdelös på att komma ihåg namn och människor. Jag minns dock hennes extremt fina och stora hus!
Efter den intressanta uteritten började vi med ungponnysarna. Dom gör små framsteg varje dag, idag har vi låtit Pella hänga på Peppermint för att hon ska vänja sig vid att bära vikten samt så har hon fått sitta upp och skritta lite på Emerald.
Idag har jag provridit Bae, vilket också gick bra! En sån kontrast att syssla med ponnys för att sen övergå till ett stort fullblod. 
Imorgon blir vi äntligen själva här på gården, eller åtminstone i huset. Det kommer bli så jäkla kul!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback