10 bekännelser del 2


Inlägget postades 2016-05-14 klockan 21:12:43.
Som: Erica
1. Jag ÄLSKAR horoskop och tror på vartenda ord när jag läser om mitt tecken tvillingen. En period läste jag om det dagligen. Jag föredrar att läsa seriösa böcker om ämnet, där det står vilka egenskaper man har osv. Det är också extra kul att läsa vilka stjärntecken man passar tillsammans med och varför.
2. Jag och mina vänner blev jagade av polisen en gång när vi var 15. Dom ringde till mina föräldrar för att berätta att jag hade druckit starksprit fast det inte riktigt stämde. Pappa blev rasande och mamma började nog gråta. 
3. Svensk musik är det bästa som finns, förutom country och edm. Maggio, Håkan och Krunegård är några favoriter. Det är just texterna som går rakt in i hjärtat. Dom lyckas liksom med att sätta ord på känslorna. 
4. I högstadiet var jag helt säker på att jag ville bli ambulanssjuksköterska, jag tyckte det verkade häftigt. Efter cirka ett år insåg jag att jag hatar sprutor, blod och inte kan hantera folk i chocktillstånd. Några andra drömyrken jag har haft är: hoppryttare, hästuppfödare, reseguide, egen företagare inom smyckesbranschen, sångerska, skådespelare.
5. Jag är så konflikträdd att jag hellre säger ja till något jag inte vill än att säga nej och riskera ett bråk. Det beror på min rädsla för att bli ovänner eller till och med förlora någon. Jag är också väldigt känslig för bråk och obekväma situationer, jag vill bara att alla ska vara glada.
6. Däremot om jag hör eller ser något jag inte tycker om kan jag bli riktigt förbannad. Jag tappar kontrollen och låter adrenalinet ta över. Det är en skräckblandad förtjusning. Det händer väldigt sällan dock.
7. En av mina största drömmar är att bli hästägare någon gång i framtiden.
8. Om jag inte var svensk skulle jag vilja vara kanadensare, eftersom dom är ett så trevligt folk. Alternativt fransk så jag kunde prata franska varje dag. Eller norsk eftersom alla ser så bra ut där.
9. Sushi är min favoriträtt.
10. Jag anser att kärlek är en slags drog. Har man en gång fått smak för den gör man nästan vad som helst för att få uppleva den, igen och igen. Det tar lång tid att vänja sig av med den, ibland krävs till och med rehab eller så tar man till andra droger.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback