Summer of 16


Inlägget postades 2016-09-15 klockan 11:34:06.
Som: Erica
Över 2 månader sedan jag bloggade sist. Med ett lite mörkare inlägg och budskap än vad detta ska innehålla. Har verkligen saknat att blogga, dels för att jag älskar att skriva, dels för att jag älskar att få höra av folk att dom har läst mina inlägg och reaktionerna på dom.
Mitt liv har inte varit händelselöst sen jag kom hem från Kanada, tvärtom har det alltid funnits något att hitta på och sommaren har gått alldeles för snabbt som vanligt. Men den har varit så bra. Så rolig, dramatisk och utmanande. Ibland kan jag falla tillbaka, rakt ner i ett nostalgiskt träsk och känna en så otrolig saknad när jag tänker på mitt liv på andra sidan Atlanten. Jag skapade ett nytt liv där och fick vara med om så otroligt mycket saker. Jag var kär, nyfiken, fri. Jag var långt hemifrån och kunde göra vad jag ville. Och alla gånger visste jag nog inte riktigt vad jag gjorde, som vanligt. Men, det är svårt att släppa och bara gå vidare. 
Jag ångrar dock inte en sekund att jag åkte hem tidigare! Jag älskar att vara på resande fot men det här kommer alltid vara hemma. Att bara ta sitt pick och pack och bosätta sig i ett annat land skulle jag nog inte klara av igen.
Just nu känner jag mig lyckligare än på länge och ser fram emot hösten. Det kan möjligtvis bero på att jag har skaffat nytt jobb, ny man och nya hästar att träna! 
" A comfort zone is a beautiful place, but nothing ever grows there."
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback