15


Inlägget postades 2017-04-15 klockan 17:26:04.
Som: Resor

Igår var det åter igen strålande sol och runt 30 grader så det blev såklart ännu en dag på stranden! Innan vi åkte hit visade väderprognosen att det skulle bli ostadigt men än så länge har det varit fint och regnperioden slutar ju i april så vi hoppas det fina vädret håller i sig. 

På kvällen var vi ute och åt middag på en av alla mysiga restauranger som finns här. Maten och drickan här är jag verkligen nöjd med, supergott! När vi var påväg hem stötte vi på några trevliga göteborgare som ronja hade träffat här för några dagar sen. Så dom tog följe med oss och vi hade förfest hos oss. Lite senare på kvällen gick vi vidare till ett ställe där man kunde köra beerpong och sen dansade vi och hade kul! Fick ännu en gång beviset på att världen är liten då jag träffade på en kille o tjej som gick på europaskolan samtidigt som mig! Vi blev nog lika förvånade allihop tror jag.

Idag har vi hyrt cyklar och tagit oss runt ön och stannat på två stränder. På cykel får man se i princip hela ön eftersom den inte är så stor. Det har varit jättekul och spännande att få utforska lite. Det är ganska starka kontraster på en sån här turistö då man kan höra ett glatt partygäng festa loss samtidigt som ett böneutrop pågår. Fina lyxhotell varvas med billiga hostel där man får både en och två överraskningar. Någon eldar upp sina sopor på gatan medan en annan ligger på stranden i flera timmar för att bli brun.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback