22


Inlägget postades 2017-04-23 klockan 07:44:04.
Som: Resor

Efter två timmar i en varm och bullrig minibuss var vi äntligen framme i Kuta. Vårt nya boende är mysigt och har en liten pool + att det är nära till stranden och city. Så det är perfekt! 

Dagen spenderades på Kuta beach och på kvällen gick vi i gallerian som ligger bredvid stranden. Dom har många fina butiker här och även några av dom stora kedjorna som HM. Så shoppa kan man också göra här, men jag ska försöka vänta till Singapore där utbudet är ännu större! 
Kuta är en livlig stad med trafik överallt, väldigt turistigt, mycket folk och mycket party. Det låter kanske kul men för mig blir det nästan för mycket av det goda. Det känns som hela staden är så påverkad av turismen. Det är mina första intryck men jag hoppas det ändrar sig när man har fått spendera några fler dagar här. Dessutom är det väl kanske naturligt att känna så när man har vuxit upp på en liten ort där ingenting händer efter klockan åtta på kvällen...

På väg ner till centrum stannade vi till vid "Ground Zero Monument" som finns kvar som minne efter terrorattacken 2002. Namnen på offren står på tavlan, 202 personer.. så ofattbart och sorgligt. Ännu ett bombdåd skedde 2005 i Kuta. Hade aldrig hört talas om detta innan vi åkte till Bali vilket jag tycker är lite märkligt. Men jag antar att det beror på att det ligger så långt ifrån Sverige och att jag bara var sex år när det hände.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback