Min årsresumé av 2015 del 2


Inlägget postades 2015-12-31 klockan 14:30:49.
Som: Erica
Juni - Inledde månaden med en hemsk förkylning samtidigt som jag och mina klasskompisar förberedde det sista inför den stora dagen! Allt kändes så overkligt när det äntligen var dags den 3 juni - dagen då jag tog studenten.
Det är sant det de säger - det är den bästa dagen i ens liv. Dagen efter fyllde jag 19 och dagen efter det hade vi terminsavslutning och sa farväl till klassen och mentorerna. Under hela våren hade jag känt mig så klar med gymnasiet och längtade efter att prova något nytt. Men den dagen kände jag mig bara tom och kunde inte hindra tårarna när jag insåg att allt var över. 3 år av galenskaper med dessa människor, en del hade kommit mig riktigt nära till och med och nu var det allra sista gången tillsammans. Det fanns dock inte så mycket tid för att gå och reflektera över det, redan samma kväll var jag på banan igen och studentmottagningarna och festerna avlöste varandra. Hade SÅ kul under denna tid.
Åkte på ett fint midsommarbröllop i Varberg och kom hem precis i tid till ännu en legendarisk fest. Åkte ut och seglade med vår nya båt och njöt för fullt av att vara ledig. Åkte till Liseberg med Max, Stina och Kerstin och hade svinkul.
Bästa månaden på hela 2015.
 
Juli - Jobbade på Printz där jag också hade extrajobbat under våren. Tyckte det var jättekul och trivdes verkligen bra! När jag var ledig träffade jag mina vänner men insåg snabbt hur svårt det var att kunna ses nu till skillnad från när man gick i skolan och kunde ses där varje dag. Det var nånstans här jag också insåg hur extremt trött jag var på att inte ha någon plan för hösten. Så av en slump hittade jag en annons om ett ledigt jobb som hästskötare/beridare och efter en vecka hade jag bestämt mig för att åka till Kanada.
 
Augusti - Började månaden med att ha ledigt några dagar och åkte hem till mamma. Sen började jag fixa allt inför resan och jobbade mest hela tiden. Den 31 augusti var det äntligen dags att flyga iväg och jag kände en sån skräckblandad förtjusning över det hela.
 
September - Den första tiden på gården var helt underbar! Fick en chock av värmen. Den första veckan bestod mest av träningsvärk, skavsår, huvudvärk och förvirring eftersom det var så mycket nytt att ta in och lära sig. Men jag kände mig också lycklig - nu fick jag äntligen hålla på med det jag älskar och det var så lugnt och fridfullt på gården. Träffade en av de mest värdefulla människorna som finns i mitt liv just nu.
 
Oktober - Fortsatte lära mig mer och mer om hästar och hur saker och ting fungerade på gården. En helg åkte jag till Toronto med Fanny och vi hade en perfekt weekend tillsammans! Fick uppleva staden, bo på hotell och även se Niagarafallen. Helgerna efter fick jag följa med på två banketter vilket också var trevligt! Näst bästa månaden på 2015.
 
November - Hade kommit in i rutinerna bra, lärt känna hästarna och alla på gården. Fick ansvara för gården när de åkte iväg till The Royal i Toronto första veckan. Var på min första countrykonsert. Och sen var det min tur att få följa med till The Royal och det var amazing! Det var tack vare Nicky som det blev så bra och vi fick verkligen uppleva några häftiga och annorlunda dagar tillsammans. Blev sämre på att blogga men prioriterade annat. 
 
December - Började nästan känna mig som en i familjen. Fick erbjudande om att komma tillbaka och blev överlycklig. En ny ponny kom som jag fick i uppdrag att träna. Spenderade mycket tid med mitt hjärta. Åkte bland annat till Mississauga för att julhandla. Längtade hem! Och så plötsligt var jag hemma igen. Tredje bästa månaden på 2015.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback