london


Inlägget postades 2015-01-21 klockan 21:43:12.
Som: Mina foton
11/1 - 14/1 2015
Nu har jag varit i London!! Jag var där i några dagar med 9 andra från min klass så totalt var vi då 10 swedish crazy teenagers på äventyr i finansvärldens centrum. Och det var också syftet med resan, att få inspiration och ny kunskap inför framtiden. Resan arrangerades av min ekonomilärare som tog med oss på besök hos svenska handelsbanken, svenska handelskammaren och old mutual bland andra. Jag tackade ja direkt när jag fick höra om resan, för när man tänker efter - hur många i vår ålder får egentligen möjligheten att besöka några av de finaste kontoren med utsikt över hela london?
Min syn på engelsmän har faktiskt ändrats, alla vi mötte på var så artiga, trevliga, omtänksamma och fick en att känna sig intressant och viktig på något sätt. De har en ödmjuk stil samtidigt som dem jobbar riktigt hårt och satsar mycket för att ta sig upp i sin karriär.
Av mina resor lär jag mig inte bara praktiska saker om staden eller människorna, denna resa har verkligen fått mig att tänka över hur jag själv fungerar i vissa situationer. Man blir så van vid sig själv och sina egenskaper att man inte reflekterar över hur de kan uppfattas av andra. Jag är ofta väldigt naiv men jag vet vad jag vill. Ibland är det svårt att ta in att alla faktiskt inte tänker likadant som mig. Och när man dessutom har druckit lite för mycket champagne, tappar omdömet och avslöjar saker man kanske inte ens vill erkänna för sig själv får det sina konsekvenser. Men det är å andra sidan nu jag är ung, det är nu jag ska ta dessa drastiska beslut och göra fel. Jag är inte mer än människa. Utan mina vänner skulle världen vara en grå plats. Jag älskar dom och jag älskar att dom alltid finns där trots mina spontana upptåg och mina misstag.
Iallafall, resan var väldigt intensiv men också väldigt bra. Vi hade tid för shopping på oxford/regent street, vi festade på den kända måndagsklubben Tonteria, det var vår i luften och ja, ryktena stämmer - london är en stad man måste uppleva! Jag gillar london mer än berlin men paris är fortfarande min nummer 1. Jag kan inte sätta fingret på vad det var men den staden fångade verkligen mitt hjärta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback