Framtiden?


Inlägget postades 2015-11-19 klockan 03:10:53.
Som: Hästar
Halvvägs genom arbetsveckan vilket känns skönt. Idag packade vi upp det sista från helgen och plockade undan saker som inte är aktuella förrän i april då tävlingssäsongen börjar igen. Det är dock många team som åker ner till Wellington i Florida nu för att fortsätta tävla där fram till våren då det blir alldeles för varmt där nere. De senaste dagarna har jag tänkt på hur himla svårt det är att faktiskt lyckas i den här branschen om man inte har sån tur att man föds in i en hästfamilj. För man kan inte vara groom, beridare, chaufför och coach på samma gång och dessutom ha tillräckligt med cash för att kunna lägga ner den tiden som krävs för sitt stora intresse - ridsporten.
 
Idag fick jag frågan om jag kunde tänka mig att jobba på The Royal igen och jag sa självklart ja och blev då erbjuden att komma hit igen nästa höst. Gissa om jag blev glad! Men vi får se vad planerna blir för nästa år..
Idag har jag också ridit Edelweiss, Phoenix, Wink och Hannah så dagen har varit riktigt bra. Wink ägs faktiskt av Chris som är en av medlemmarna i det kanadensiska landslaget, såg honom tävla på the royal. Han är också Kilbys coach. Så det är ju kul att man får rida en utav hans, trots att hon är en väldigt liten storhäst.
Hannah är Megans d-ponny och Megan är Chris mamma haha. Hon är alltid så snäll och trevlig den kvinnan! 
 

Kommentarer
Skrivet av: carinuus.blogg.se

Inte alls förvånad att du får rida de dyra o framgångsrika hästarna...!

Svar: du är bäst! vad kul att du också har startat en blogg?!!
eriicus.blogg.se

Datum: 2015-11-22 Tid: 18:37:02
Bloggadress: http://carinuus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback