10


Inlägget postades 2015-09-11 klockan 04:11:59.
Som: Hästar
Ni vet när man har en bra morgon och känner på sig att det kommer bli en bra dag? Så blev det inte.
Denna förmiddag upptäckte vi ett stort öppet sår och svullnad på Minstrals bakben. Hon fick det i hagen någon gång under natten och veterinären fick komma och sy ihop det. Som tur var så gick såret inte så djupt så hon kommer vara återställd om 10 dagar ungefär. Men jag blev ändå lite nedstämd. Min kompis blev ju sjuk.
 
Idag red jag Sunflower och Dande, sen följde jag med Kirsten till hästsjukhuset (en till skadad häst). Det var stoet Hannah som vi lämnade där eftersom hon har brutit ett griffelben på tre ställen, men just det benet har inte någon större funktion i hästens ben så veterinären ska helt enkelt bara plocka ut det. Om jag uppfattade allt korrekt. Hästens anatomi är väldigt komplicerad för mig att förstå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback