1st day at work


Inlägget postades 2015-09-02 klockan 04:04:00.
Som: Erica
Yes, jag lyckades faktiskt ta mig hit till Beaverwood farm! Själva resan som jag oroade mig lite för gick helt felfritt, det kändes som 3 timmar istället för 9 och jag fick fönsterplats vilket jag blev superglad för. Att mellanlanda på Newark var inte heller några problem, trots en av mina gigantiska väskor och att jag var tvungen att ta tåget till en annan terminal. Det första jag såg när jag öppnade dörren till utgången på en av Torontos flygplatser var en massa människor och skyltar. Men skylten som visades upp rakt framför mig var faktiskt den med just mitt namn. Kirstens föräldrar var där för att hämta upp mig och skjutsa mig till farmen och vi gick genom den enorma flygplatsen bort till parkeringen. En sak jag noterade direkt var att här i Kanada kör alla fina bilar, eller stora. Vad är det med Sverige och våra gamla volvos från 90-talet egentligen? Nåväl, en annan sak jag har oroat mig för är engelskan och att helt plötsligt börja använda ett annat språk. Ovärt att oroa sig. I bilresan på väg till gården (det tog nästan 2 timmar på grund av trafiken) babblade vi på konstant om det ena och det andra. Jag lär mig ett nytt ord var femte minut och mannen som satt bredvid mig på flyget berömde min engelska samt en man som jag träffade i stallet idag.
 
När jag anlände till gården möttes jag av Kirsten som äger gården, hon visade mig runt och jag blev väldigt nöjd med vad jag såg. På tredje våningen i huset bor jag! Ett stort och mysigt rum som jag har för mig själv. Egentligen skulle jag ha delat det med en annan svensk tjej, men hennes hemlängtan tog över. Hon hade precis börjat dejta en kille när hon flyttade hit, dom var nykära och sen.. kom han hit!! Med en stor bukett rosor. Han åkte hem och hon stod inte ut här, utan honom. Så hon drog också hem till Sverige igen. But, I don't blame her, håll hårt i den karln! Finns ens såna? Måste vara en på miljonen eller något sånt.
 
Okej, idag klev jag upp klockan sju och arbetsdagen började efter en snabb frukost. Kaffet här smakar gott så allt är i sin ordning. I 30 graders värme har jag tagit in och ut hästar, lärt mig några delar av systemet och organiseringen, ridit Phoenix, Minstral och Sunflower på utebanan, fodrat, mockat, sopat och såklart gjort lite random jobb såsom att ta ned alla flugfångare i hela stallet, sätta upp nya samt plocka äpplen. Japp. Det är inte en smart chef om hen inte låter dig göra lite skitgöra dag 1. Kirsten är en väldigt trevlig och busy woman, hon gör nånting hela tiden. För att inte jag ska stanna upp och inte veta vad jag ska göra ger hon mig flera instruktioner samtidigt eller berättar vad jag ska göra när jag är klar med den första uppgiften. Därför har den här första dagen rullat på smidigt och det ska bli kul att komma ut och lära mig ännu mer imorgon! Förhoppningsvis har jag tid imorgon att ta med kameran ut och fota, det är så otroligt fint här! Och fridfullt. Lite komiskt att 8 mil härifrån ligger en av de största städerna i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback