Caledon


Inlägget postades 2015-09-19 klockan 04:10:28.
Som: Hästar
Denna fredag har vi spenderat på Caledon Equestrian Park som är Ontarios största hunter & hopparena. Wow vad fint det var! Och stort! Hästar och ponnys överallt och folk som körde runt i sina små golfbilar, ja det är så stort att det tar för lång tid att gå. Idag hade vi med oss 3 ponnys, en lämnade vi bort till en ny ägare och de två andra red Kilby. Trots att vi bara hade två idag så var vi där från 7 på morgonen och var tillbaka på gården 7 på kvällen! Väldigt lång dag men det var ändå kul att vara groom och kolla på alla fina hästar. Nu har jag lärt mig skillnaden på hunter och jumper också.. Hunter är en gren där ekipaget hoppar en bana med hinder som påminner om natur/terränghinder, det går inte på tid utan istället bedöms stil, rytm, lydnad och så måste det vara ett visst antal galoppsprång mellan hindren. Jumper class bedöms som "vanliga" hoppklasser!

Kommentarer
Skrivet av: Faster Carina

Wowh så kuuuul att läsa bloggen! Hängde med de första dagarna (måste ju ha koll på dig...), men sen har det varit lite fullt upp. Skulle sen hitta din blogg igen, men missade två "iin" i titeln... Nåja, farmor hjälpte mig😅!
Du verkar ha det toppen, hoppas inte alltför toppen, glöm inte adressen i december 😉. Vilken natur och vilka miljöer du vistas i, helt otroligt fint. Och går det verkligen att hålla ordning på alla hästar? Det verkar vara GANSKA många!
Farmor berättade nyss att du inte bör gå i sömnen med den trappan, jag är benägen att hålla med. Men annars ett charmigt och fint rum du fått- toppen ju!
Nu väntar en natts sömn till innan Ulf o jag återvänder till Sthlm. Har varit toppen här nere i Västervik, har tom träffat både Benny och Carin ett par gånger.
Stor kram på dig ( och jag lär återkomma!) ❤️❤️❤️/ Carina

Datum: 2015-09-19 Tid: 22:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback