Day 2


Inlägget postades 2015-09-03 klockan 03:10:53.
Som: Erica
Min tredje dag här på gården går mot sitt slut. Idag på morgonen träffade jag Kilby för första gången, Kirstens 12-åriga dotter. Hon har varit ute och campat några dagar! Jättesöt är hon, full av energi. När jag hade lärt mig morgonrutinerna i det ena stallet gick hon och jag till den stora sommarhagen där det går runt 25 hästar för att hämta några av dem. Jag har noterat att hennes två rum i huset är helt täckta av rosetter och de ligger lite överallt i huset, stallen och bilarna också. Så jag frågade såklart om hon siktar på att bli en proffsryttare som Eric Lamaze. Hon svarade med ett stort leende "YAS!" Sedan hon var 2 år har hon ridit ponnysarna på gården och en vanlig dag rider hon fem stycken. Hon har väl ganska goda möjligheter om man säger så!
 
Idag har det varit runt 33 grader så på förmiddagen red jag bara Phoenix och Minstral. De båda fick jobba ungefär en halvtimme på utebanan och det räckte för att bli genomsvett. Efter det fortsatte arbetet på gården och det finns ju alltid något att göra. Denna dag hade varit superbra om det inte vore för mina enorma skoskav på mina hälar. Alltså det är så typiskt mig. Jag har haltat hela dagen och hoppat i Kirstens crocs så fort jag fått chansen. Anyways, efter lunch kom Nikki (Kirstens brors fru) hit och vi åkte iväg för att bada i en liten flod i närheten. Det var små vattenfall där och det var SÅ fint. Jag älskar redan naturen här. 
 
På eftermiddagen hjälpte jag Julie i det andra stallet igen med eftermiddagsrutinerna. Det kom också små livliga barn som skulle ha sin ridlektion. Ikväll har jag tagit med kameran ut på en tur, haft middag med Kirsten och Kilby samt tagit en skön dusch. XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback