29


Inlägget postades 2016-05-30 klockan 03:59:45.
Som: Erica
Den här veckan har varit helt crazy. Jobbat varje dag, från morgon till kväll bokstavligen och det har varit runt 30 grader hela veckan. Har inget emot sommar, men att jobba med hästar i denna värme är inte det enklaste.
Har ridit några stycken per dag, hållit i två lektioner, provat att köra en annan ponny och massor annat. Behövde inte följa med och grooma på några tävlingar den här helgen utan fick stanna här och ta hand om gården, vilket bara var skönt!
Igår var jag ledig på eftermiddagen så passade på att åka iväg med Erica till en sjö och bara slappna av i någon timme. Efter det var det dags att förbereda inför vårt äventyr som vi for iväg på idag..
Har faktiskt sett fram emot den här dagen i flera veckor och den blev precis så underbar som jag hade hoppats på! Gick upp klockan sex imorse för att åka iväg till en av alla vingårdar i Niagara-området. Väl där började vi dagen med en guidad ridtur runt vinfälten och vidare in på en skogsväg runt en stor park. Det var runt 80 ekipage indelade i olika grupper beroende på hur fort man ville rida. Red i totalt 3 timmar och efter det hade man ont lite överallt.. Det var en kombinerad uteritt och vinprovning så när vi hade ridit en stund stannade vi och blev bjudna på vin, medan vi satt på hästryggen! Topp 10 bästa jag har varit med om. Liksom goda vänner, underbart vin och en ridtur, samtidigt! Dagen slutade med en stor lunchbuffé på vingården. Ännu mer vin och perfekt mat. Helt enkelt en väldigt lyckad dag och ett perfekt slut på den här långa veckan.
Idag är det också prick 2 veckor kvar till jag är på hemmaplan igen. Och det är Mors dag!! Min underbara mamma, om du bara visste hur mycket jag saknar dig. Snart ses vi igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback