30


Inlägget postades 2017-04-30 klockan 03:32:17.
Som: Resor
Söndagmorgon och jag ligger i hotellsängen med utsikt över en liten del av Singapore. Idag är planen att vi ska åka in till stan och shoppa!
Att lämna Bali och komma hit var en stor förändring. Från ett exotiskt paradis till en modern storstad. 
Om Bali inte låg så himla långt bort skulle jag gärna åka dit igen snart. Det tar nog ett tag innan jag gör en såhär lång resa igen, flygtiden var på totalt ca 14 timmar. Men jag är glad att vi åkte och man lär sig alltid mycket när man är ute och reser. På Bali är dom flesta väldigt trevliga och hjälpsamma, men såklart finns det också dom som försöker utnyttja turisterna.
Hela atmosfären känns väldigt avslappnad. Man stressar inte i onödan (förutom i trafiken).. vilket är så skönt då det känns som vi inte gör annat än stressar och oroar oss över saker där hemma. På Bali kan man släppa alla problem och bara leva ett tag. Man får dock inte vara för kräsen då vi fick besök av både en råtta och en kackerlacka när vi satt och åt middag på Sky Garden en kväll! Ett stort plus och anledningen till att vi kunde åka är att det är så billigt. Ett bra boende kan man få för under 100kr per natt och en helt ok middag kan man få för 50kr. 
Att åka till Bali är verkligen något jag kan rekommendera och att stanna i tre veckor tyckte jag var lagom. Det finns verkligen mycket att se och göra - festa, äventyra, bada, sola, surfa... Bali får helt enkelt 5/5 av mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback