Mitt 2016


Inlägget postades 2017-01-03 klockan 23:33:06.
Som: Erica
Januari - Jag firade in det nya året genom att ligga ensam hemma o kolla på film. Förhoppningsvis första o sista gången jag är sjuk på nyårsafton. Jag njöt av att vara hemma - nyligen hemkommen från Kanada efter att ha varit där i 3,5 månader. Det var skönt att vara tillbaka efter en intensiv tid med mycket jobb samtidigt som jag längtade tillbaka. Träffade nära o kära, hittade på mycket roligt. Åkte på en underbar spa-weekend med mamma och syster. Jenny o Stina fyllde 20 och ställde till med en riktigt rolig hemmafest. Vi flyttade även från vårt fina hus i Stallarholmen (där jag bodde under mina gymnasieår). Kändes vemodigt men samtidigt som ett avslutat kapitel och en glädje att pappa skulle flytta hem till Småland igen.
Februari - Jag gjorde mig redo för avfärd igen och den 9 februari flög jag till mitt "andra hem" på andra sidan Atlanten. Jag kastades in i vardagen igen och det blev långa dagar i stallet. Vissa dagar var det iskallt, runt -25. Men jag var positiv och tacksam ändå o jobbade verkligen hårt. På helgerna åkte jag iväg på "äventyr" med Nicky eller Alex. Månaden avslutades på bästa sätt med att Ellinor kom till gården för att, precis som jag bo och jobba på gården! 
Mars - Att ha Ellinor att dela mitt äventyr med blev en helt annan grej och jag är evigt tacksam för att hon kom dit! Vi hade så otroligt kul tillsammans och kom varandra närmre. Att ha sin barndomsvän där gjorde att jag öppnade upp ögonen lite mer tror jag, vi utbytte mycket tankar och reflekterade över det mesta. Vi jobbade på flitigt i stallet och roade oss på helgerna, första helgen åkte vi till toronto med nicky o mike. I 10 dagar fick vi ansvara för gården o jag o ellinor bodde alltså i huset ensamma. Kan nog ha varit dom roligaste dagarna i mitt liv. Kommer aldrig glömma det! Vi firade påsk och åkte på utflykter till småstäder i närheten - tog varje chans att komma från gården för att upptäcka nya saker. Det gick dock inte att ta miste på att något tyngde mig. I slutet på månaden började mitt förhållande krackelera, något som jag egentligen blundat för men som nu hade blivit allt mer tydligt. 
April - Den fina vårmånaden inleddes med totalt mörker. Mitt förhållande avslutades hastigt och vi fick definitivt inget lyckligt slut. Detta tyngde mig länge och jag kände mig förtvivlad över att ha förlorat någon som stått mig så nära. Visat mig kärlek. Som tur var fanns det som vanligt mycket att göra på gården och Ellinor fanns där och stöttade mig hela tiden. Utan henne där vet jag inte riktigt hur det skulle ha gått.
Den här månaden fick vi uppleva så mycket saker. Vi åkte till Toronto och Niagarafallen, skaffades oss varsin tatuering och dansade på en stor nattklubb. Njöt av att vara fria. Vi skapade fina minnen. Bestämde mig för att åka hem tidigare. Hade avskedsmiddag för Elli. Var på Hedley-konsert i Toronto!
Maj - Fin månad. Spenderade mycket tid med Nicky, hon kändes som en storasyster till mig. Var känslosam och kände mig ensam emellanåt men fick nytt hopp av att ha en hemresa inbokad. Hade lärt känna och kommit nära djuren på gården, framförallt hästarna såklart och kände i hela kroppen hur jag skulle sakna hästlivet, Kanada och att vara en äkta countrygirl. Fick vara med om en fantastisk långritt bland vingårdar där man fick dricka vin samtidigt som man satt på hästryggen. Hamnar på topp 10 bästa dagarna i livet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback